قابل توجه دانشجویان محترم کارشناسی آماده ی دفاعیه:

دانشجویانی که پایان نامه ی ایشان آماده ی دفاعیه می باشد موظفند در

نمونه فرمی که در ذیل می آید و در روی بورد گروه نصب شده است

مشخصات خود را کامل وارد نمایند.

بدیهی است در صورت عدم مراجعه ی دانشجویان محترم جهت تعیین وقت

قبلی برای زمان بندی دفاعیه هیچگونه عذری پذیرفته نیست.

مهلت جهت نام نویسی تا پایان آذر ماه می باشد. . و قابل تمدید

نخواهد بود.

کارشناس گروه گرافیک و عکاسی

 

+ نوشته شده توسط کارشناس در چهارشنبه یازدهم آذر 1388 و ساعت 8:34 |

1.        با درخواست دانشجویان کارشناسی رشته ارتباط تصویری به شرح زیر در مورد موضوع پایان نامه و استاد راهنما موافقت شد:

1.1.              سپیده کشفی ـ 910484117

پروژه عملی : چاپ (منو پرینت) داستان فاوست (اثر گوته) بر اساس اچینگ های رامبراند/ رساله نظری: گزارش پروژه عملی

استاد راهنما: جناب آقای محمدعلی بنی اسدی

2.1. مسعود شکیبایی ـ 910482039

پروژه عملی: طراحی تایپو گرافی و گرافیک در خطوط به دست آمده از سنگ قبور تخته فولاد اصفهان

رساله نظری: تاریخچه و کاربرد خوشنویسی و خط در سنگ قبور تخته فولاد اصفهان

استاد راهنما: جناب آقای دکتر صداقت جباری

3.1. سیده اکرم دلیرصفت ـ 910484108

پروژه عملی: بررسی طراحی نشانه برای شبکه های تلویزیونی (طراحی تعدادی نشانه برای یک شبکه تلویزیونی) / رساله نظری: گزارش پروژه عملی

استاد راهنما: جناب آقای مصطفی اسدالهی

4.1. ونوس توسلی ـ شماره دانشجویی 910484102

پروژه عملی: طراحی نشانه و بست و گسترش آن به منظور خلق یک هویت بصری متحد برای یک شرکت تولید پوشاک ایرانی/ رساله نظری: گزارش پروژه عملی

استاد راهنما: جناب آقای مصطفی اسدالهی

5.1. آزاده علمی زاده ـ 910484112

پروژه عملی: به کارگیری عکاسی فیگوراتیو در طراحی گرافیک (پوستر)/ رساله نظری: گزارش پروژه عملی و رویکردی به فعالیتهای طراحان گرافیک ....

استاد راهنما: جناب  آقای مصطفی اسدالهی و جناب آقای ساسان افشارزاده

6.1. عاطفه محققی ـ 910483117

پروژه عملی: طراحی وب سایت عکاسی پروچیستا / رساله نظری: گزارش پروژه عملی

استاد راهنما: جناب آقای دکترحسام بنی اقبال

۷.1.  سارا تقدیمی ـ 910484101

پروژه عملی: طراحی مجموعه موارد تبلیغات محیطی (پوستر و .....)/ رساله نظری: مطالعه و بررسی نمونه هایی از طراحی محیطی .....

استاد راهنما: جناب آقای مصطفی اسدالهی

2. با درخواست تغییر موضوع پروژه عملی خانم هنگامه یزدری دانشجوی کارشناسی رشته عکاسی به شماره دانشجویی 910483067  از (ویترین پاساژها و فروشندگان) به عنوان پروژه عملی (نوشته ها و نقاشی های دیوارهای شهر تهران) و رساله نظری (گزارش پروژه عملی) و استاد راهنما جناب آقای مهران مهاجر موافقت شد.

3. درخواست آقای حمید مولوی دانشجوی ترک تحصیل مقطع کارشناسی رشته عکاسی به شماره دانشجویی65129256 مبنی بر اخذ 12 واحد باقی مانده مطرح و مقرر شد در چارچوب مقررات آموزشی مساعدت شود.

 ضمناً خانم صبا سعادت نیاکی و مریم عابدی هر چه سریعتر به دفتر گروه مراجعه نمایند.

+ نوشته شده توسط کارشناس در شنبه بیست و سوم آبان 1388 و ساعت 10:31 |
 

هفته آینده روز یکشنبه جلسه شورای گروه گرافیک و عکاسی برگزار می گردد از

دوستانی که تا به حال برای ارائه ی موضوع رساله ی خویش اقدام ننموده اند و یا

نسبت به اصلاح موضوعات خود که در جلسه ی قبلی مطرح و رد شده بود به گروه

مراجعه نکرده اند درخواست می گردد هر چه سریعتر جهت روشن شدن وضعیت

تحصیلی خود و موضوعات ارائه شده در وبلاگ مربوط، به گروه گرافیک و عکاسی

مراجعه نمایند.

+ نوشته شده توسط کارشناس در دوشنبه چهارم آبان 1388 و ساعت 17:23 |

قابل توجه دانشجویان کارشناسی گرافیک و عکاسی:

 

روز یکشنبه مورخ ۲۶ مهر ماه ۱۳۸۸ جلسه ی شورای گروه گرافیک و عکاسی برگزار می گردد،

 

دانشجویانی که تا به حال موضوعهای خود را ارائه نداده اند تا فردا فرصت تحویل برگه های خود را دارند.

+ نوشته شده توسط کارشناس در شنبه بیست و پنجم مهر 1388 و ساعت 13:28 |

416. بررسی تزینیات معماری(گچبری ، آیینه کاری ، فلز کاری و .......) در کاخ گلستان

417. بررسی کاشی های تصویری تالار عمارت موزه کاخ گلستان

418. بررسی کاشیهای تصویری عمارت شمس العماره

419. بررسی کاشیهای تصویری محوطه کاخ گلستان

420. بررسی نقشهای تزیینی ترکیبی(گل مرغ ، گچبری ، کاشی کاری ، آینه کاری ، نقاشی روی چوب ، مقرنس و .......) در خانه قوام الدوله تهران

421. بررسی نقش های اساطیری در کتاب" نامه خسروان"

422. بررسی نقش برجسته ها و کاشی های تزیینی با نقش پادشاهان اساطیری ایران در موقوفه فاضل عراقی

423. معرفی عناصر تزیینی در کاخ سپهسالار

424. معرفی عناصر تزیینی در خانه مستوفی الممالک

425. معرفی عناصر تزیینی در خانه صادق هدایت

426. معرفی عناصر تزیینی در کلیسای طاووس

427. معرفی عناصر تزیینی در کلیسای گئورک

428. بررسی عناصر تزیینی معاصر در کاخ الهیه

+ نوشته شده توسط کارشناس در شنبه بیست و پنجم مهر 1388 و ساعت 13:23 |

401: تصویرگری در شناخت و معرفی حیات وحش ایران

402. تصویرگری در شناخت و معرفی گلها و نباتات ایران

403. بیوگرافی تصویری آثار تاریخی ایران

404. زندگی، سنن و سیمای عشایر ایران

405. تصویر و تصور در پرده های نقالی و نفوذ آن در تصویرگری امروز ایران

406. ابهام در مفهوم واقعیت عکاسانه

407. اقتباس و صحنه پردازی در عکاسی معاصر

408. کارکرد عکس در هنر مفهومی معاصر

409. مفهوم واقعیت در عکاسی دیجیتال

410. تاریخ هنر و عکاسی معاصر

411. تأثیر عکاسی در هنرهای تجسمی معاصر

412. تاریخ عکاسی و نقش آن در عکاسی معاصر

413. بررسی تطبیقی عکاسی و نقاشی معاصر

414. مروری بر یک دهه عکاسی در قرن بیست و یکم

415. عکاسی و چالش های زیبایی شناسانه معاصر

+ نوشته شده توسط کارشناس در سه شنبه بیست و یکم مهر 1388 و ساعت 11:33 |

200. معرفی نمادها و آرایه های تزئینی در زیور های دوه های مختلف تاریخی نظیر مادها ، هخامنشیان ،ساسانیان ، سلجوقیان ، صفویان ، قاجاریان و معاصر(به تفکیک موضوع)

201. بررسی ویژگیهای کاشی نگاری های تکیه معاون الملک کرمانشاه

202. معرفی ویژگیهای کاشی های تصویری اماکن عمومی کرمان ، شیراز ، لنگرود ، کاخ گلستان ، عمارت شمس العماره ، یزد ، قزوین ، رشت ، اصفهان ، کاشان ، سمنان ، ملایر ، تبریز  و ................ (به تفکیک موضوع)

203. بررسی نقش و رنگ در کاشی های باغ عفیف آباد شیراز

204. بررسی گراورهای رنگی قرن 12 در خانه امام جمعه و خانه قوام الدوله تهران

205. بررسی تزئینات معماری(کاشی کاری ، گچبری و ......)در حمام های تاریخی تهران ، اصفهان ،  شیراز ، یزد ، کاشان و ........ (به تفکیک موضوع)

206. معرفی نقش های تزئینی ( گیاهی ، انسانی ، حیوانی) در پارچه های قلمکار دوره قاجار

207. بررسی نقش شیر و خورشید در کاشی های عهد قاجار تهران

208. بررسی عکسهای رنگی شده عصر قاجار تا پهلوی اول

209. نقش و رنگ در گبه های عشایری فارس و بوشهر

300. تحقیق در باب هنرهای ناپایدار در غرب و شرق

301. تصویر سازی و تحقیق در افسانه های مشابه در سفر های دانته با شیوه معراج نامه ها

302. جایگاه گرافیک در انیمیشن

303. طنز در آثار بزرگان ادبیات حماسی، میتولوژی ، تئاتر، شعرو.......با تحقیق در باب تیپ شناسی

304. تحقیق در باب کیمیاگری (alcemi) و نشانه های آن درایران و غرب

305. تحقیق در باب علم آسترونومی(ستاره شناسی) و مقایسه تصویر سازی در آن از دیدگاه غرب و شرق

306. تحقیق در آیات و افسانه های مشابه در قرآن،تورات و انجیل،و قیاس تصویر سازی در آنها

307. تحقیق در باب علم جفر و ستاره شناسی سنتی در جهان

308. سیر تکاملی جلد سازی و طراحی روی جلد کتاب از آغاز چاپ کثیر در ایران تا به امروز

309. قیاس تطبیقی موضوعی و تصویری در معراج ها و سفر سه گانه دانته

400. قیاس تطبیقی هندسه کاشیکاری در اسلام با ماندالاهای هند و بودائی
+ نوشته شده توسط کارشناس در سه شنبه بیست و یکم مهر 1388 و ساعت 11:29 |

161.تعلیم و تربیت و تصویر سازی موضعی در "قابوسنامه"

162.مقایسه تعلیم و تربیت کودکان و نوجوانان در "جمهوری افلاطون"،"گلستان"و"بوستان سعدی"

163.تصویر سازی افسانه های ایرانی قبل از اسلام با شیوه نگاره های همزمان با آنها

164.مقایسه موضوعی و تصویری حماسه های "ادیسه" ، "رامایانا" و "شاهنامه"

165.مقایسه موضوعی و تصویری " مهابهارات" و "شاهنامه"

166.زنان قهرمان در تاریخ و افسانه های مرتبط آن در ایران و مقایسه آنان با قهرمانان زن اروپایی قبل و بعد مسیحیت

167.معرفی ویژگیهای تزئینی ستونها و سر ستونهای تاریخی(در تهران و سایر شهرها به تفکیک)

168.معرفی ویژگیهای تزئینی فضاهای ورودی و سر در های تاریخی(در تهران و سایر شهرها به تفکیک)

169.معرفی ویژگیهای تزئینی پنجره های بناهای تاریخی(در تهران و سایر شهرها به تفکیک)

170.معرفی ویژگیهای تزئینی دروازه های قدیم تهران

171.کاشی نگاره های دروازه سمنان

172.معرفی ویژگیهای تزئینی دروازه باغ ملی تهران

173. معرفی ویژگیهای تزئینی کاشیکاری و معماری مسجد سپهسالار

174.نمادهای تزئینی در بازار تهران(وسایر شهرهای ایران به تفکیک موضوعی)

175.معرفی نقاشی های دیواری ونمادهای تزئینی در کاخ قاجاری دانشکده کشاورزی کرج

176.معرفی ویژگیهای کات پستالهای دوره قاجار تا پهلوی اول

177.نمادهای تزئینی در عقد نامه ها و حکم های حکومتی(به تفکیک دوره های مختلف تاریخی)

178.نقاشی های لاکی دوره قاجار

179.نشان های حکومتی در دوره قاجار و پهلوی اول

180.معرفی نقش های عامیانه در اماکن مذهبی گیلان ، مازندران(و سایر مناطق به تفکیک موضوعی)

181. معرفی ویژگیهای تزئینی وهنری در مهمانسرای عباسی اصفهان

182. معرفی ویژگیهای تزئینی در بازار وکیل شیراز

183. معرفی آرایه های تزئینی در باغ فردوس تهران

184. معرفی ویژگیهای تزئینی در اماکن مذهبی مسلمانان ، مسیحیان ، یهودیان ، زرتشتیان(به تفکیک موضوعی)

185.نمادها و نشانه های تزئینی در سنگ مزارهای مناطق مختلف ایران( به تفکیک موضوعی)

186.نقشهای عامیانه در کتب چاپ سنگی

187.جلوه های آئین فتوت در هنرهای بومی ایران

188.معرفی نقش و نگار سفالینه های میبد یزد ، لالجین همدان ، مندگباباد و ......(به تفکیک موضوع)

189.ویژگیهای تصویر سازی در هنر سوخت

190.نقاشی وتزئینات رو و پشت شیشه نظیر،بررسی آثار نقاشی پشت شیشه در موزه یی به همین نام ، نقاشی شیشه پنجره های کلیسا ها ، نقش های تراش شیشه ، شیشه های رنگی در ارسی کاخ ها و خانه های قدیمی و .....(به تفکیک موضوع)

 

+ نوشته شده توسط کارشناس در سه شنبه بیست و یکم مهر 1388 و ساعت 11:28 |

121. بررسی نگاره های «خاوران نامه» ابن حسام

122.جمع آوری و بررسی نقوش و نوشته ها در لباس های جنگی پس از اسلام

123. بررسی نقاشی های ساخته شده بر اساس جنگ رستم و سهراب و مقایسه صحنه دریده شدن پهلوی سهراب توسط رستم (اوج تراژدی)

124. بررسی نقوش در سفال ها و ظروف دایره ای شکل

125. بررسی رویی نقوش در کاشیکاری ها (تداوم یک روایت)

126. جمع آوری و بررسی آثار گیاهی در بافته ها

127. جمع آوری و بررسی آثار گیاهی در کاشیکاری ها

128. آموزش عکاسی در دوران قاجار و مدرسه دارالفنون

129. بررسی فرآیندهای عکاسی (چاپ و ظهور) در عکاسی دوره قاجار

130. پیدایش و روند عکاسی خلاق در دوران قاجار

131. بررسی زندگی و آثار عکاسان دوره قاجار

132. سرآغاز عکاسی رنگی در ایران

133. تاریخ عکاسی در شهرهای ایران

134. عکاسان زن در دوران قاجار و پس از آن (شرح حال و آثار)

135. بررسی عکاسی و عکاسان در دوران مشروطه

136. عکاسان اروپایی در ایران دوران قاجار

137. تأثیرهای متقابل عکاسی و نقاشی در دوران قاجار

138. سرآغاز عکاسی چهره و روند دگرگونی آن در دوران قاجار

139. چهره زن در عکاسی دوران قاجار

140. مجموعه عکس های ایران در دوران قاجار در بایگانی های خارج از کشور

141. بررسی کارت پستال های دوران قاجار

142. میر سید علی، عکاسی رجال دربار ناصری

143. ابوالقاسم ابن محمد تقی نوری عکاس بقاع متبرکه

144. معرفی جلد ها (یا صفحه آرایی متن) نسخه های خطی موجود در کتابخانه های ملی، مجلس شورای اسلامی، موزه ملک، موزه ملی ایران، آستانه مقدسه حضرت معصومه، آستانه مقدسه حضرت عبدالعظیم، آستان قدس رضوی و ...(هر کدام به تفکیک موضوع یک رساله)

145. جلدهای ایرانی ] درقرآن، شاهنامه، آثار سعدی، حافظ و....[ (هر کدام به تفکیک موضوع یک رساله)

146. صفحه آرایی و تزئینات نسخ خطی دوره های مختلف

147. کتاب آرایی عهد ایلخانی و تیموری، سلجوقی، صفوی، قاجاری و .....(هر کدام به تفکیک موضوع یک رساله)

148. نقوش و نمادهای تزئینی پارچه های دوره های مختلف تاریخی (به تفکیک )

149. معرفی ویژگی های تزئینات و آرایه های معماری دوره پهلوی اول

150. معرفی آثار هنری و تزئینی گنجینه مقدم

151. بررسی نقوش نمادین طلسم های ایرانی

152. آثار هنری، تزئینات معماری و زیبایی شناسی آثار موجود در کاخ ها و خانه های تاریخی تهران، اصفهان، شیراز، کاشان و ... ]با تفکیک موضوعی نظیر؛ نقاشی های دیواری، هنر سوخت، نقش ونگاره های کاشی کاری، گچبری، آینه کاری، حجّاری سنگ، منبت و معرق چوب، مینیاتور، تذهیب، نقش های قالی و گلیم، نقش های پارچه، فلز کاری، نقش های ترکیبی (آینه ، چوب، گچ و فلز) گراورهای اروپایی، نقاشی روی چوب، گنجینه های چاپی، آلبوم های عکس های تاریخی، باغ آرایی و ...)[

153. تصویرسازی زندگی نامه بتهوون بر اساس کتاب رومن رولان.

154..بررسی بازی های کودکان از دیر باز تا امروز

155.بررسی صفحه آرایی روزنامه های ایرانی از آغاز تا امروز

156.بررسی تاریخچه پوستر سازی برای فیلمهای سینمایی از آغاز تا امروز در ایران و مقایسه آن با غرب

157.مقایسه نقاشیهای دیواری(فرسک)در قصرها و امارات ایران با غرب و تحلیل موضوعی آنها

158.تحقیق در باب تصویر سازی برای مخاطبین بزرگسال در مجلات فارسی از آغاز تا امروز

159.تصویر سازی علمی در ایران و غرب

160.تحقیق و بررسی آگهی های تبلیغاتی در روزنامه ها و سیر تکاملی آن در ایران تا به امروز

+ نوشته شده توسط کارشناس در سه شنبه بیست و یکم مهر 1388 و ساعت 11:23 |

81: جابجایی

82: تیپ جوانان قشر متوسط شهری

83: دروازه های شهر

84: نقوش مسجد جامع یزد (گردآوری ـ ترسیم و بررسی) و کار عملی مرتبط گرافیک

85. نقوش مسجد شیخ لطف اله (ریتم ـ ملودی) کار عملی: مرتبط با موسیقی و گرافیک

86. نقوش در آجر کاری های دوران سلجوقی ـ کار عملی مرتبط (استفاده در کارهای امروزی)

87. شوخ طبعی روشنفکرانه در گرافیک ـ کار عملی مرتبط گرافیک

89. ترجمه و بررسی کتاب «Dictionary of SYMBOLS » (کار عملی مرتبط)

90. نگاهی به ویژگی های گرافیک گونه در هنرهای جدید (NEW ART )

91. مقایسه عناصر تصویری داستان در تصویرسازی و هنر تأتر (کار عملی مرتبط)

92. تصویرسازی دنیای نامریی (تجسم فضاهای نامریی) کار عملی مرتبط

93. گرافیک وسایل حمل و نقل (تبلیغات متحرک شهری) کار عملی مرتبط

94. بررسی عنصر تصویری درخت در آثار طراحی گرافیک ـ کار عملی مرتبط با گرافیک

95. بررسی تطبیقی تصویرسازی ایران و هند در عصر صفوی

96. بررسی تطبیقی تصویرسازی ایران و چین در عصر ایلخانان

97. بررسی تطبیقی تصویرسازی هنر اسلامی و بیزانس

98. بررسی موتیف های شاخص در استانهای مختلف کشور

99. بررسی تصویرسازیهای مناطق مختلف ایران در دوره های تاریخی

100. بررسی تأثیر گذاری هنر عصر مدرنیته بر تصویرسازی معاصر

101. بررسی تصویرسازی آئین ها و باورهای بومی ایران

102. بررسی تصویرسازی در اماکن مذهبی ایران

103. بررسی تصویرسازی های عمارتهای تاریخی ایران

104. سیر تحول هنر تصویرسازی در دوره های مختلف تاریخی ایران

105. سیر تحول هنر تصویرسازی در دوره های مختلف تاریخی جهان اسلام

106. بررسی عکاسی عکاسخانه ای در دهه های 1300 تا 1320

107. نقش عکاسی در تحولات اجتماعی سیاسی (انقلاب اسلامی 1357، جنیش مشروطیت، انتخابات 1388 و ...)

108. بررسی آثار عکاسان ایرانی (احمد عالی، کاوه گلستان، یحیی دهقانپور، بهمن جلالی، نصرالله کسرائیان و ....)

109. بررسی جریان های عکاسی در ایران در دوره های متفاوت: عکاسی مستند، عکاسی مطبوعاتی، عکاسی پرتره، عکاسی منظره، عکاسی هنری  و ...)

110. ترجمه ی متون معتبر نظری و تاریخی عکاسی

111. رابطه ی متقابل عکاسی با دیگر هنرها (نقاشی، سینما، ادبیات و ...)

112. نقش عکاسی در حوزه ی رسانه های نوین (اینترنت، ماهواره، شبکه ها وب و ....)

113. بررسی انواع کاربردهای شخصی عکاسی (آلبوم های خانوادگی، عکاسی عروسی و ...) در دوره های مختلف تاریخی.

114. بررسی آثار نقاشان روایتگر بروگل ـ هیرونیموس بوش ـ شاگال

115. بررسی نقش و رنگ در لباس های اقوام مختلف (ایل بختیاری) (..............)

116. نقش مار در فرهنگ و سنت ایران

117. نقوش و آرایه های کار شده بر روی درها

118. نقوش و آرایه های کار شده بر روی پنجره ها

119. بررسی تصویرسازان لهستان ـ با تأکید بر آثار کِوِتا  پاکوفسکا

120. جمع آوری و بررسی خصوصیت کاراکتر (آدمک) های شخصیت های کاریکاتوریستهای جهان

+ نوشته شده توسط کارشناس در سه شنبه بیست و یکم مهر 1388 و ساعت 11:21 |
۴۱. : بررسی طرح های اسکناس های کشورهای مختلف و پیشنهاد چند طرح اسکناس برای نظام پولی جدید

42: کنکاش در بسته بندی های صنایع دستی و محصولات فرهنگی ـ هنری کشورهای موفق در این زمینه و ارائه چند پیشنهاد برای بسته بندی صنایع دستی ایران

43: طراح گرافیک در جایگاه مدیر هنری

44: جایگاه طراحی گرافیک در تبلیغات

45: جایگاه طراحی گرافیک در مُد

46: جایگاه طراحی گرافیک در خلق یک برند

47: جایگاه طراحی گرافیک در سامان دهی فضاهای شهری

48: روش های خلق ایده های بصری

49: ارتباط بصری از طریق خلق رسانه های غیر متعارف

50: طراحی بسته بندی های غیرمتعارف

51: به کارگیری عکاسی فیگوراتیو در طراحی گرافیک

52: بررسی تحولات طراحی گرافیک و عرصه های جدید آن در جهان امروز

53: کاربرد رنگهای  فلورسنت و شب نماها در جلوه های تصویری گرافیک و بررسی چگونگی اجرا و چاپ آنها

54: بررسی جلوه و نمود نوشته ها و نقوش در تصاویر برجسته شده گرافیکی بر مخاطبین و شناخت چگونگی چاپ آنها

55: شناخت و بررسی قابلیتهای فرم دهی بسته بندی های مقوایی در قیاس با طراحی نقوش گرافیک

56: بررسی شیوه های طراحی و اجرای گراورهای چاپی چند نمونه از روزنامه های چاپ فولادی و سربی درقیاس با روزنامه های چاپ سنگی

57: بررسی روند توسعه و گسترش چاپهای سربی و تکنیکهای چاپ سنگی در دوره قاجار

58: بررسی کیفیت و تأثیرگذاری بیل بردهای گرافیکی تولید شده با چاپ سیلک اسکرین در قیاس با بنرهای چاپ شده دیجیتالی بر مخاطبین

59: بررسی قابلیت تکرار و توالی عناصر بصری گرافیک بر مخاطبین و شناخت چگونگی و تفاوت ابعاد و فواصل آنها از بیننده

60: بررسی عناصر و عوامل موفقیت آثار گرافیک در تلفیق با عناصر سه بعدی و حجمی

61: بررسی و شناخت آثار برجسته گرافیکی و مقدار اثر گذاری آنها بر مخاطب به کمک سایه افکنی و نور پردازی

62: بررسی قدرت سایه انگاری در آثار گرافیک و نقش سبک مینیمال در رواج این تفکر

63: تبلیغات متحرک در فضای web

64: طراحی متحرک برای تبلیغات شهری

65: طراحی برای وسائل حمل و نقل (طراحی پوسته برای هواپیما، ماشین، موتورسیکلت)

66: تبلیغات روی اتوبوس و وَن

67: طراحی گرافیک روی لوازم ورزشی (اسکی بورد، اسکیت، چوب اسکی، راکت، توپ، ...)

68: طراحی صفحات ساعت (مچی، رومیزی، دیواری)

69: طراحی کاغذ دیواری

70: طراحی لباس ورزشی (فوتبال، والیبال و ...)

71: طراحی کتابهای کودکان چاپ آپ (تصویرسازی برجسته و متحرک)

72: طراحی روی ظروف کاغذی (لیوان، بشقاب و ...)

73: طراحی بسته بندی میوه

74: شهر و چالشهای اجتماعی

75: کوچه های فرعی

76: بن بست ها 

77: مترو و پیامدهای فرهنگی

78: دیوار و شهر

79: غربت و مذهب

80: مسافرت شهری

+ نوشته شده توسط کارشناس در سه شنبه بیست و یکم مهر 1388 و ساعت 11:18 |
۴۱. : بررسی طرح های اسکناس های کشورهای مختلف و پیشنهاد چند طرح اسکناس برای نظام پولی جدید

42: کنکاش در بسته بندی های صنایع دستی و محصولات فرهنگی ـ هنری کشورهای موفق در این زمینه و ارائه چند پیشنهاد برای بسته بندی صنایع دستی ایران

43: طراح گرافیک در جایگاه مدیر هنری

44: جایگاه طراحی گرافیک در تبلیغات

45: جایگاه طراحی گرافیک در مُد

46: جایگاه طراحی گرافیک در خلق یک برند

47: جایگاه طراحی گرافیک در سامان دهی فضاهای شهری

48: روش های خلق ایده های بصری

49: ارتباط بصری از طریق خلق رسانه های غیر متعارف

50: طراحی بسته بندی های غیرمتعارف

51: به کارگیری عکاسی فیگوراتیو در طراحی گرافیک

52: بررسی تحولات طراحی گرافیک و عرصه های جدید آن در جهان امروز

53: کاربرد رنگهای  فلورسنت و شب نماها در جلوه های تصویری گرافیک و بررسی چگونگی اجرا و چاپ آنها

54: بررسی جلوه و نمود نوشته ها و نقوش در تصاویر برجسته شده گرافیکی بر مخاطبین و شناخت چگونگی چاپ آنها

55: شناخت و بررسی قابلیتهای فرم دهی بسته بندی های مقوایی در قیاس با طراحی نقوش گرافیک

56: بررسی شیوه های طراحی و اجرای گراورهای چاپی چند نمونه از روزنامه های چاپ فولادی و سربی درقیاس با روزنامه های چاپ سنگی

57: بررسی روند توسعه و گسترش چاپهای سربی و تکنیکهای چاپ سنگی در دوره قاجار

58: بررسی کیفیت و تأثیرگذاری بیل بردهای گرافیکی تولید شده با چاپ سیلک اسکرین در قیاس با بنرهای چاپ شده دیجیتالی بر مخاطبین

59: بررسی قابلیت تکرار و توالی عناصر بصری گرافیک بر مخاطبین و شناخت چگونگی و تفاوت ابعاد و فواصل آنها از بیننده

60: بررسی عناصر و عوامل موفقیت آثار گرافیک در تلفیق با عناصر سه بعدی و حجمی

61: بررسی و شناخت آثار برجسته گرافیکی و مقدار اثر گذاری آنها بر مخاطب به کمک سایه افکنی و نور پردازی

62: بررسی قدرت سایه انگاری در آثار گرافیک و نقش سبک مینیمال در رواج این تفکر

63: تبلیغات متحرک در فضای web

64: طراحی متحرک برای تبلیغات شهری

65: طراحی برای وسائل حمل و نقل (طراحی پوسته برای هواپیما، ماشین، موتورسیکلت)

66: تبلیغات روی اتوبوس و وَن

67: طراحی گرافیک روی لوازم ورزشی (اسکی بورد، اسکیت، چوب اسکی، راکت، توپ، ...)

68: طراحی صفحات ساعت (مچی، رومیزی، دیواری)

69: طراحی کاغذ دیواری

70: طراحی لباس ورزشی (فوتبال، والیبال و ...)

71: طراحی کتابهای کودکان چاپ آپ (تصویرسازی برجسته و متحرک)

72: طراحی روی ظروف کاغذی (لیوان، بشقاب و ...)

73: طراحی بسته بندی میوه

74: شهر و چالشهای اجتماعی

75: کوچه های فرعی

76: بن بست ها 

77: مترو و پیامدهای فرهنگی

78: دیوار و شهر

79: غربت و مذهب

80: مسافرت شهری

+ نوشته شده توسط کارشناس در سه شنبه بیست و یکم مهر 1388 و ساعت 11:18 |

1: بررسی پوسترهای نوشتاری ده سال گذشته در ایران (1388 ـ 1378){ طراحی تعدادی پوستر با استفاده از نوشتار (برای موضوعی دلخواه که توسط دانشجو انتخاب و پیشنهاد میگردد}

 2: بررسی هماهنگی طراحی نام نوشته  فارسی یک برند غیر ایرانی در رابطه با اصل آن{ طراحی نام نوشته فارسی در رابطه با اصل آن مانند: کن وود، سامسونگ، کونیکا و .....}

 3: توجه به اصالت خوشنویسی در گرافیک ایران {انتخاب چند نمونه ناموفق از آثار گرافیک ایران از یک گرایش و یا گونه های مختلف و سعی در ارائه پیشنهاد بهتر در جهت رفع نارسائیهای فنی آن}

 4: بررسی گرافیک تلویزیونی {طراحی و ارائه نمونه آثار گرافیک تلویزیونی مناسب با یکی از موضوعات انتخاب شده (توریستی، خبری، کودک، ورزشی، موسیقی و...}

5: بررسی طراحی نشانه برای شبکه های تلویزیونی {طراحی تعدادی نشانه برای یک شبکه تلویزیونی}

6:  بکارگیری نوشتار در رساله متحرک Typogropy {طراحی یک نمونه Motion با استفاده از حروف فارسی}

 7: بررسی طراحی کارت پستال {طراحی کارت پستال برای عید نوروز (و یا هر مناسبت خاص که توسط دانشجو انتخاب شود)}

 8: بررسی تعامل نوشته و تصویر در نشانه {طراحی انواع لوگوی ترکیبی (تصویری نوشتاری)}

 9: بررسی نشانه های بانک های ایران {طراحی و یا اصلاح چند نمونه از نشانه های بانک های ایرانی}

 10: بررسی نشانه های شرکتهای خودرو سازی ایرانی {طرلحی و ارائه پیشنهاد بهتر برای  چند شرکت خودرو ایران}

11: آسیب شناسی طراحی حروف فارسی {انتخاب و اصلاح یک نمونه قلم فارسی از طراحی حروف معاصر ایران}و یا: طراحی سری کامل از یک نمونه جدید طراحی فونت فارسی از نازک تا سیاه

 12: بررسی حضور نوشتار در پوستر به عنوان اصلی ترین عنصر {طراحی پوسترهای نوشتاری}

 13: بررسی نام نوشته های فیلم های ایرانی {طراحی نام نوشته برای تعدادی فیلم ایرانی}

 14: بررسی قابلیتهای گرافیکی خط کوفی در گرافیک ایران {بررسی قابلیتهای گرافیکی خط نسخ در گرافیک ایران}

15: بررسی قابلیتهای گرافیکی خط نستعلیق در گرافیک ایران {ارائه کارهای گرافیک به دلخواه با توجه به خط انتخاب شده و شاخه مورد نظر در گرافیک}

 16: بررسی لحن در طراحی حروف {انتخاب یک لحن خاص و طراحی سری کامل برای لحن مورد نظر. مانند لحن های تغزلی، حماسی، کودکانه، زنانه، ورزشی، صنعتی، شاعرانه و ...}

17: بررسی گرافیزم نوشتار روی فلزکاریهای دوره های مختلف اسلامی (انتخاب دوره ای خاص توسط دانشجو) { طراحی یک سری حروف جدید با الهام از کاراکترهای نوشتاری موجود روی فلزکاری ها}

 18: بررسی سنگ نوشته های مقابر...(منطقه خاصی از یک شهر مانند یزد، اصفهان، اردبیل و ...) {استفاده از گرافیزم سنگ نوشته های منطقه و یا قبرستان مورد نظر در گرافیک امروزی}

 19: نشانه های مؤسسات حمل و نقل در ایران (جمع آوری و تجزیه و تحلیل نشانه های مؤسساتی مانند ترمینال ها، شرکتهای اتوبوس رانی، راه آهن، هواپیمایی، تاکسیرانی و ..) {بازسازی و یا طراحی نشانه برای چندین مؤسسه از موارد فوق}

20: گرافیک در نمایشگاهی برای صنعت خودرو در ایران

21: چگونگی هنر گرافیک در معرفی غذاهای ایرانی

22: چگونگی هنر گرافیک در معرفی طبیعت ایران

23: ملاحظاتی در بسته بندی های تولیدات ایرانی (دیروز، امروز، فردا)

24: گرافیک در خطاطی ایرانی و خط در گرافیک امروز ایران

25: مقایسه تطبیقی دو رو سطح  در مفردات 3 فونت شناخته شده ی رایانه ای با اقلام هفت گانه

26: بررسی تأثیر هنر ذن بر گرافیک معاصر ژاپن

27: بازنگری قابلیت های تصویرسازانه آثار محمد مدبر و حسین قولّر آقاسی

28: بررسی طنز در ساختار آثار خطاطی (تایپوگرافی) پیشینیان

29.: بررسی حماسه در ساختار آثار خطاطی (تایپوگرافی) پیشینیان

30.: بررسی تغزل در ساختار آثار خطاطی (تایپوگرافی) پیشینیان

31.: مطالعه سیر تحول خلق یک اثر ( ترجیحاً نگاره تصویرسازی مکتب های نقاشی ایرانی) از ذهنیت تا عینیت

32: بررسی هرمنوتیکی یک نشانه (آرم) و بازخوانی شیوه های خلق آثار ماندگار

33.: بررسی هرمنوتیکی تصاویر یک کتاب کودک در نزد کودکان

34.: بررسی و استخراج توانایی های صفحه آرایانه در طراحی اسناد و قباله های ایرانی

35: جُستاری در «پاساژ در گرافیک ایرانی»

36: خلق استندهایی برای نمایشگاههای فرهنگی با نگاهی بر گرافیک حسی

37.: بررسی و استخراج نقوش + خطوط برخی از بناهای میراث فرهنگی برای استفاده های کاربردی نظیر چاپ بر روی البسه و وسایل کاربردی

38.: بررسی آرم های خبری شبکه های مختلف تلویزیونی و تصحیح و پیشنهاد آرم برای شبکه های داخلی

39: بررسی و ثبت زیباشناسانه نوشته های تابلوها و شیشه نوشته های مغازه های قدیمی ایران

40: بررسی ویژگی های فرهنگی، تصویری تمبرهای کشورهای حاشیه خلیح فارس و طراحی تمبرهایی با موضوع خلیح فارس و پیشنهاد آن ها به شرکت پست

+ نوشته شده توسط کارشناس در سه شنبه بیست و یکم مهر 1388 و ساعت 11:15 |
دوستان عزیز فرم موضوع رساله را به صورتی که در زیرآمده در ورد کپی کنید

Picture 004.gif                                      Picture 003.gif

+ نوشته شده توسط کارشناس در سه شنبه چهاردهم مهر 1388 و ساعت 11:26 |

قابل توجه دانشجویان کارشناسی که در حال دفاع پایان نامه هستند

موارد زیر را در صحافی پایان نامه های خود رعایت کنید:

۱.پایان نامه به صورت عمودی تایپ شده باشد

۲.جلد پایان نامه به رنگ آّبی یا سورمه ای برای گرافیک و  مشکی برای عکاسی باشد

۳.جنس جلد پایان نامه ها از گالینگور نرم و بدون رگه باشد

 

مواردی که باید برای تسویه حساب آماده شود:

۱.به تعداد اساتید راهنمای عملی و راهنمای نظری  هر کدام یک نسخه (اگه یک نفربود که یک عدد کتاب با سی دی تحویل می دین)

۲. یک نسخه برای کتابخانه به همراه سی دی

در کل دو تا رساله صحافی شده به همراه ۲ عدد سی دی

۳. ۱عدد سی دی برای گروه

(به روشی که در قسمت نحوه ارائه پایان نامه به کتابخانه آمده است.سی دی ها رو آماده می کنین)

۵. پوستر لمینت شده از پایان نامه به همراه یک عدد سی دی

۶. ارائه کار عملی با توجه به نظر استاد راهنما

 (متن پایان نامه را به صورت word و PDF در یک CD رایت و داخل جلد پایان نامه(همه نسخه ها) نصب کنید)

مشخصات پایان نامه نظری را روی CD و به وسیله ماژیک CD بنویسید

خیلی مهم: ضمناً روز دفاعیه شیرینی یادتون نره  من و همکارم هم برای موفقیتتون دعا می کنیم

+ نوشته شده توسط کارشناس در دوشنبه سیزدهم مهر 1388 و ساعت 16:30 |
قابل توجه خانم یا آقای تردیدیان و بچه ها ی دیگه :

من از مقامات بالای آموزش پرسیدم خدا حفظشون کنه هم اونی که تلفن رو اختراع کرد که من این همه راه رو نرم تا آموزش هم اونی که وبلاگ رو درست کرد تا بتونم جوابتون رو بدم اونی که به من سواد نوشتن و خوندن یاد داد:

فرموده اند:

۱. می بایست بین تصویب موضوع پایان نامه و تشکیل شورای آن تا ارائه ی پایان نامه به صورت دفاعیه ۴حداقل ماه بگذره (خدای من)

۲. اگر مقدار اخذ واحد پایان نامه (دقت کنید) بیشتر از ۳ بار بشه (سه بار) منجر به صفر می شه یعنی اگه دانشجویان تا یک سال مهلت گرفتن و اخذ واحد پایان نامه رو دارند میشه دو ترم برای ترم بعدی باید درخواست بدن توی شورا مطرح بشه اگه موافقت بشه با درخواستشون می تونن برای بار سوم هم واحد پایان نامه رو اخذ کنند.ولی شما و اون چند تا دوست درهر حال صفر میشین بهتره بجنبین و تکلیفتون رو با خودتون مشخص و روشن کنید

۳. دانشجویانی که می خواهند موضوع پایان نامه خود را مهرماه بدهند باید تا بهمن ماه دفاع کنند البته این درصورتیه که واقعا تو اولین جلسه ی شورا موضوع شون رو بدن تا مطرح بشه و حتماً هم تصویب بشه.

تردیدیان عزیز امیدوارم تونسته باشم جوابت رو کامل داده باشم. ولی توصیه می کنم هر چه سریعتر تکلیفتون رو با خودتون روشن کنین و وسواس رو کناربذارین این فقط یه پژوهش نهاییه و اینقدر ها هم لفت دادن نمی خواد.

ارادتمند من

 

+ نوشته شده توسط کارشناس در دوشنبه سیزدهم مهر 1388 و ساعت 16:20 |

توجه ................توجه

طبق دستور رسیده از کتابخانه دانشجویان موظفند کتابهای پایان نامه ی خود را

به صورت عمودی جهت تسویه حساب نهایی تحویل دهند.

ضمناً جلد کتب پایان نامه از بافت نرم گالینگور و بدون رگه باشد.

 

کارشناس گروه گرافیک و عکاسی

+ نوشته شده توسط کارشناس در شنبه چهارم مهر 1388 و ساعت 14:50 |